Een leeg scherm. Zo’n knipperende cursor. Grrrrr…. Waar moet je over bloggen? Je onderwerpen zijn op. Wat nu?

Geblogd over corona, check. Stappenplannen, lijstjes en how to’s: check. Nu weet je het gewoon even niet meer. Maar even niet bloggen dan? Dat is natuurlijk sowieso geen optie. Je volgers wachten op je. Het mooie is:

De inspiratie ligt onder je neus

Je bent ooit begonnen met je business omdat je het te gek vond. En nog steeds krijg je shiny eyes als je over je bedrijf praat. Dat is je brandstof! Dus stel jezelf de vraag: waarom doe ik dit ook alweer? Schrijf erover. Jouw persoonlijke verhaal is prachtig!

Maak van klantvragen blogonderwerpen

Want meestal is het zo dat waar zij tegen aan lopen, ook een onderwerp is waar andere bezoekers, lees potentiële klanten, tegen aanlopen. Wij mensen zijn allemaal anders, maar in grote lijnen dragen we dezelfde issues met ons mee. Maak daar gebruik van.

Wat is je next step?

Om jezelf fris en gemotiveerd te houden ben je altijd op zoek naar nieuwe wegen. Dat kan een nieuw product zijn of misschien wel een geheel nieuwe methode om je klanten te bedienen. Die next step, wat jij gaat doen om weer iets nieuws in jezelf wakker te maken, is natuurlijk perfect om over te schrijven.

Want A) door er over te schrijven krijgt je idee steeds meer vorm en B) door jouw idee met je volgers te delen, maak je ze meteen attent op de nieuwe mogelijkheden binnen jouw business. Win-win! Toch?

Nail die inspiratie

Je hebt nu eenmaal niet dagelijks die eindeloze ideeënflow. Zodra je merkt dat je erin zit, melk het helemaal uit. Pak pen en papier en schrijf als de sodemieter al je plannen op. Je wilt niet weten hoeveel iPhonenotities ik heb met potentiële blogs, programma’s en trainingopzetjes.

Ga je ze allemaal uitvoeren? Neu, dat misschien niet. Boeit ook niet. Het gaat erom dat wanneer je een rustige week hebt, je verder kunt met schrijven. Je hebt immers een lijst met puike plannen waar je u tegen zegt. Veel plezier met al die mooie blogs schrijven!