Ik zeg maak er een wedstrijd van. Schrijf alleen maar over ‘wij, wij, wij’ en je wint hem geheid!

Flauw natuurlijk. Het doel van je site is dat mensen iets doen. Contact met je opnemen. Een leuk formuliertje invullen. Of… bám die online training afnemen.

En wat doen ondernemers dan? Héél veel vertellen. Over zichzelf

Ik lees het nog steeds ontzettend vaak. Teksten over het mooie familiebedrijf. Hoe lang er is gezocht naar het juiste recept, stof of oplossing. Wij bieden al 150 jaar zus. En verzorgen voor de grootste bedrijven zo.

Logisch hoor. Want als je een mooi bedrijf hebt, ben je daar trots op. En kan je u-ren vertellen over wat er zo bijzonder is aan jouw company. Alleen tja. Lekker boeiend voor je bezoeker. Niet dus!

Bezoekers willen aandacht. Begrip. De oplossing. En snel een beetje a.u.b.

Dus als jij maar blijft vertellen hoe goed je wel niet bent, sla je de plank volledig mis. Denk maar eens in, als jij een bloedende knie hebt. Ik bedoel echt wijoohhhaiiiii bloeden, het spuit eruit! Wil je dan iemand die de weldadige werking van een verband uitlegt? Of wil je gewoon NU dat verband om je knie. Lijkt me duidelijk.

Zo is het ook met je online teksten

Bedenk bij alles wat je schrijft welk probleem je oplost. Reik de klantvoordelen aan op een presenteerblaadje. Maak de sprong van USP’s -unique selling points- , naar UBR’s, de unique buyers reasons.

Nu voelt je bezoeker zich gezien. Begrepen. Een zucht van verlichting als iemand precies onder woorden kan brengen wat je nodig hebt. En er dan ook nog eens een scherpe oplossing voor biedt.

Maar mag je dan níks over jezelf vertellen?

Tuurlijk wel. Dat las je al eerder in mijn blog over de ‘over ons’ pagina. Als je maar bij alles wat je vertelt kruipt in de huid van je bezoeker. Wat heeft hij of zij eraan dat ik dit hier vertel? Wat levert dit mijn bezoeker concreet op?

De truc om iets wat over jezelf gaat tóch klantgericht te maken, is het woordje ‘zodat’ gebruiken

Wij leveren al 150 jaar aan grote klanten, zodat je zeker weet dat….. Of, wij zijn van 8 tot 8 geopend, zodat u ….. Nu kun je ineens wél dingen vertellen waar je trots op bent. En humt je bezoeker mee, want voordelen, daar heb je nooit genoeg van!

Dus. Als je wij op je site gebruikt, of ik als je een eenpitter bent, koppel áltijd een voordeel aan die wij. Geef aandacht. Pak ze in. Anders… zijn voor je het weet gepeerd! ?