Kom direct tot de kern. Bezoekers willen in één oogopslag zien of jouw content de moeite waard is om te lezen. Maak hierbij gebruik van het K-T-O-schema!
Een heerlijk lange inleiding. Met prachtig literaire volzinnen. Doet het goed in een boek. Niet online! Of zoals Gerry Mc Govern van het boek ‘Killer Web Content’ zegt: a website is not a murder mystery. Tell them who did it in the first sentence.’
Ga uit van het schema K-T-O
Dat wil zeggen kern- toelichting – onderbouwing. Prikkel je bezoeker met het waarom van je tekst. De kern. Waar draait het om? Licht vervolgens de kern toe. Nu je je bezoeker hebt gegrepen met je killer content, wil hij méér weten. En als laatste: onderbouw je toelichting. Met krachtige én korte argumenten. Dan kan je bezoeker alleen ja zeggen tegen je product.
Want bezoekers scannen. Die hebben geen zin om lappen tekst te lezen
Daarom is zo’n ellenlang verhaal helemaal niet nodig. Online teksten worden nauwelijks gelezen. Ga maar na. Vlieg jij ook niet eerst over de regels en de tussenkoppen om te bepalen: wil ik hier mijn kostbare tijd aan besteden?
Maar oh wat houden we toch van een aanloopje nemen naar een tekst
Anders is het zo kaal. Dan leest het toch niet lekker? Het liefst had ik je uit-ge-breid over de aanleiding van dit blog verteld. Dat was namelijk een superleuk gesprek met een ondernemer over zijn webteksten. Maar is dat interessant voor jou? Nee, dat dacht ik al.
Jij bent alleen geïnteresseerd in tips die jij NU meteen kunt gebruiken
Dus val met de deur huis. K-T-O. Waar gaat het over? Waarom? En dan hoe. Helder. Duidelijk. Gebruik dit prettige K-T-O-schema ook voor elke elke alinea en elke zin. Begeleid je bezoekers. Voorkom piekeren en peinzen. En ervaar: K-T-O is de perfecte bullshitrader voor elke tekst!
Geef een reactie