Je doet je best. Elke week verse content. Leuke reacties, nieuwe opdrachten. Je bent een tevreden ondernemer En. Ineens. Houdt. Het. Op. Wat nu?
Afgelopen week was ik er best wel even ziek van. Bloggen is mijn grote liefde. Maar stiekem ben ik ook verliefd op cijfers. En als ze ineens minder gelezen worden, dan baal ik toch.
Want ja, ik ben een verwend ondernemersmens
Die eigenlijk elke week leuke berichtjes, reacties en zelfs opdrachten uit blogs haalt. En los van die berichtjes check ik op maandag (te vaak) mijn analytics. ‘Hmmm, dit blog scoort beter dan vorige week, had ik niet verwacht.’
En nu zijn mijn bezoekersaantallen ineens gehalveerd!
Er ontsnappen woorden mijn mond die ik op schrift niet zal herhalen. Daarna volgt de paniek: ben ik mijn touch kwijt? Was mijn headerfoto deze keer écht te cheezy? Ik ga alles na en kom tot de conclusie: daar ligt het niet aan.
Mensen hebben iets anders aan hun hoofd
Het is immers nog steeds corona wat de klok slaat. En de komende weken zal slaan. Als je druk bezig bent met andere manieren te verzinnen om je klanten te bedienen, denk je even niet aan nieuwe webteksten. Of een kick-ass contentstrategie. Iedereen is collectief brandjes aan het blussen.
Laat bedrijven met rust
Niks zo irritant als al die nieuwsbrieven ‘Marianne, wij zijn er voor je. Sterker nog, we hebben nu een tópaanbieding voor jou!’ Donder op met je aanbieding. Lekker ongepast om een slaatje te slaan uit iets wat op meerdere fronten ingrijpend is voor ons allemaal.
Straks is dit weer voorbij, waar sta je dan?
Dat is de vraag die ik mezelf stelde. Elk blog, elke vorm van informatieve content, draagt bij aan mijn autoriteitsstatus als copywriter. Google vindt me lief. En het blijft op mijn website staan als naslagwerk voor bezoekers en klanten. Ik wil er straks nog steviger voor staan dan ik al stond.
Dus ga ik gewoon door, ongeacht of mensen het NU lezen
Dat komt wel weer. De paniek waait over. Het virus waait over. Niet zonder slag of stoot, toch gaan we straks terug naar de orde van de dag. Dan wordt er weer zaken gedaan. Misschien anders, ik denk verrijkt door de kennis van deze crisis, maar we gaan weer.
Dus ook al valt het op dit moment tegen, houd moed
Want overal waar je blijvend in investeert, betaalt zich op een gegeven moment terug. Ondernemen is vertrouwen hebben. Gewoon maar blijven lopen. Ook als het donker is. Of gewoon effe niet werkt. Van je afschudden en gas op die lolly. Straks komen er weer leuke aanbiedingen. Wordt je content gelezen en sluit je opeens die droomdeal. Let maar op!
Geef een reactie