‘Marianne, je hoeft geen boek te schrijven!’
Is het niet heerlijk? Dat was altijd het commentaar als ik tijdens één van mijn studies een scriptie schreef. Maar in een scriptie moet toch ook beleving zitten? Je moet een tekst toch voelen als je hem leest? Niet dus. Het moet vooral wetenschappelijk zijn. Tja… (gaap).
Na drie scripties had ik het wel gezien. Ik wil wél schrijven. Dus ben ik dat gewoon gaan doen. Van mijn liefde voor korte, persoonlijke en levendige teksten mijn core business maken. Midden in de crisis gooide ik het roer om. Menig mensch verklaarde me voor gek: nu een eigen bedrijf starten, dan krijg je het zwaar! Niet als je liefdevol brutaal ervoor gaat, dacht ik eigenwijs.
Want dat eigenwijs zijn zit wel een beetje in mijn bloed. Naast mijn gekte voor cavia’s, chillen in de natuur en haverkoeken van de Groenwinkel, denk ik dat alles mogelijk is. Ja, alles. Altijd. Ik duik ergens in en het lukt. Arrogant? Nee hoor, ik stop pas als ik mijn doel heb bereikt. Zo werk ik ook voor bedrijven. Pas als een tekst écht goed is, ben ik tevreden!
Copywriting uit handen geven? Dat doe je niet voor niets. Het liefst wil je er dan ook zo min mogelijk omkijken naar hebben. Logisch! Daarom beginnen we met een uitgebreid interview. Hierin bepalen we samen de tone of voice en kun je me verbinden aan jouw marketingafdeling om in de toekomst efficiënt en nauwgezet samen te werken.