Een leeg scherm. Zo’n knipperende cursor. Grrrrr…. Waar moet je over bloggen? Je onderwerpen zijn op. Wat nu?

De inspiratie ligt onder je neus
Hoezo onder mijn neus Marianne? Ik weet het gewoon effe niet.

Jawel, lieve bezoeker, dat weet je wel. Je bent namelijk ooit begonnen met je business omdat je het te gek vond. En nog steeds krijg je shiney eyes van het waarom van je beroep. Dat is je brandstof! Dus stel jezelf de vraag: waarom koos ik ooit voor een eigen bedrijf? Schrijf erover. Jouw persoonlijke verhaal is prachtig!

Luister naar je klanten
Een andere manier om nieuwe onderwerpen te bedenken is goed luisteren naar wat je klanten je vragen. Want meestal is het zo dat waar zij tegen aan lopen, ook een onderwerp is waar andere bezoekers, lees potentiële klanten, tegen aanlopen. Wij mensen zijn allemaal anders, maar in grote lijnen dragen we dezelfde issues met ons mee. Maak daar gebruik van. Je volgers zullen je dankbaar zijn.

Wat is je next step?
Om jezelf fris en gemotiveerd te houden ben je altijd op zoek naar nieuwe wegen. Dat kan een nieuw product zijn of misschien wel een geheel nieuwe methode om je klanten te bedienen. Die next step, wat jij gaat doen om weer iets nieuws in jezelf wakker te maken, is natuurlijk perfect om over te schrijven. Want A) door er over te schrijven krijgt je idee steeds meer vorm en B) door jouw idee met je volgers te delen, maak je ze meteen attent op de nieuwe mogelijkheden binnen jouw business. Win-win! Toch?

Nail die inspiratie
Je hebt nu eenmaal niet dagelijks die eindeloze ideeënflow. Zodra je merkt dat je erin zit, maak er gebruik van. Melk hem helemaal uit. Pak pen en papier, je weet wel, zo’n wit velletje, en schrijf voor jezelf als een wervelstorm al je plannen op. Ga je ze allemaal uitvoeren? Neu, dat misschien niet. Boeit ook niet. Het gaat erom dat wanneer het een saaie winterdag is, je ook dan verder kunt met schrijven. Je hebt immers een lijst met puike plannen waar je u tegen zegt. Of ‘je’ {link blog} , als je vaker mijn blogs leest 😉